Sznurujemy buty
Nauka sznurowania to dla niektórych nie lada wyzwanie. Co zrobić, aby naukę połączyć z zabawą? Moja propozycja jest bardzo prosta. Na zajęciach plastycznych proponuję wykonanie wymarzonych butów z tektury. Zachęcam, aby każdy ozdobił je według swojego pomysłu. Dodatkowo polecam, aby do butów dobrać dwie różnokolorowe sznurówki. Samodzielnie wykonane tekturowe buty będzie można wykorzystywać do codziennych ćwiczeń, aż do opanowania umiejętności przez dziecko.
Materiały
tektura
kredki, pisaki, sznurówki, dziurkacz, nożyczki
Sposób wykonania
Na tekturze odrysowujemy szablon buta, który następnie wycinamy. Dziurkujemy miejsca na wiązanie sznurówek. Ozdabiamy buty według własnego pomysłu. Na zakończenie przeplatamy sznurówki przez buty.
A teraz czas na naukę wiązania sznurowadeł.
A jaką metodę nauki wybrać? Zachęcam do nauki z wykorzystaniem krótkich opowieści:
Uszy króliczka: prosimy, aby dziecko zrobiło węzeł, który będzie główką zajączka. Następnie składamy sznurówki na wzór zajęczych uszu. Krok kolejny, to skrzyżowanie zajęczych uszu i przełożenie jednego przez dziurkę, która powstanie.
Wiewiórka i drzewo: prosimy, aby dziecko utworzyło "korzenie drzewa" poprzez zrobienie supełka. Następnie polecamy zrobić drzewko z długiej cienkiej pętelki. W drugiej ręce dziecko trzyma sznurówkę, a my mówimy mu, że wiewiórka biegnie wokół drzewa i skacze do dziury pod drzewem i wychodzi z drugiej strony (podczas tej czynności, dzieci będą musiały zmienić ręce, co może być trudne dla niektórych).
Materiały
tektura
kredki, pisaki, sznurówki, dziurkacz, nożyczki
Sposób wykonania
Na tekturze odrysowujemy szablon buta, który następnie wycinamy. Dziurkujemy miejsca na wiązanie sznurówek. Ozdabiamy buty według własnego pomysłu. Na zakończenie przeplatamy sznurówki przez buty.
Praca dziecka
A teraz czas na naukę wiązania sznurowadeł.
A jaką metodę nauki wybrać? Zachęcam do nauki z wykorzystaniem krótkich opowieści:
Uszy króliczka: prosimy, aby dziecko zrobiło węzeł, który będzie główką zajączka. Następnie składamy sznurówki na wzór zajęczych uszu. Krok kolejny, to skrzyżowanie zajęczych uszu i przełożenie jednego przez dziurkę, która powstanie.
Wiewiórka i drzewo: prosimy, aby dziecko utworzyło "korzenie drzewa" poprzez zrobienie supełka. Następnie polecamy zrobić drzewko z długiej cienkiej pętelki. W drugiej ręce dziecko trzyma sznurówkę, a my mówimy mu, że wiewiórka biegnie wokół drzewa i skacze do dziury pod drzewem i wychodzi z drugiej strony (podczas tej czynności, dzieci będą musiały zmienić ręce, co może być trudne dla niektórych).
Komentarze
Prześlij komentarz