Wiosna, lato, jesień, zima

Były miesiące, to czas na cztery pory roku. Na początek proponuję rozmowę na temat zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku, nazywanie symboli zwiastujących zmiany.

Kolejną aktywnością może być nazywanie symboli kojarzących nam się z daną pora roku. Do tego ćwiczenia można wykorzystać kolorowe kubki, na dnie których umieszczamy piktogramy. Każdy uczeń losuje kubek, odwraca go, a następnie nazywa obrazek. Kubki można również umieścić w różnych miejscach sali, a zadaniem uczniów będzie ich odszukanie.



Wykorzystując te same kubki z piktogramami, możemy zaprosić uczniów do kolejnej zabawy. Do kubeczków wrzucamy materiały, które po potrząsaniu wydają odgłosy. Pokazując uczniom obrazek, prezentujemy również dźwięk jaki słyszymy potrząsając kubeczkiem. Na zakończenie tej zabawy uczniowie odgadują nazwę obrazka jedynie po dźwięku wydobywającym się z kubeczka.





Ostatnie ćwiczenie wiąże się z wykorzystaniem maty do kodowania, czy też kratownicy w formie papierowej A4.
Ćwiczenie polega na ułożeniu i nazwaniu symboli zwiastujących daną porę roku. Piktogramy dobieramy do drzew symbolizujących wiosnę, lato, jesień, zimę. Można wykorzystać tutaj te same ilustracje, co w poprzednim ćwiczeniu lub też, gdy uczniowie będą zadanie wykonywać na kratownicy w formacie A4, to można poprosić ich o naklejenie czarno-białych symboli, a następnie ich pokolorowanie. Dzięki temu będziemy mieli dwie aktywności.


Komentarze